Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průtahy v civilním procesu
Hlaváčková, Daniela ; Macková, Alena (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Tématem práce jsou otázky týkající se nepřiměřeně dlouhého soudního řízení v České republice, zejména rozbor a zhodnocení jeho jednotlivých aspektů, jakož i snahy zákonodárce o zavedení institutů sloužících k jeho zrychlení. Cílem práce je jednak zhodnotit současný stav z toho pohledu, do jaké míry je za něj odpovědná stávající právní úprava, efektivita justice, nebo přístup samotných účastníků, ale i navržení možných řešení problémů spojených s délkou řízení mimo jiné i s přihlédnutím k inspiraci v zahraničních úpravách. Práce nabízí několik možných řešení vedoucí ke zvýšení efektivity justice. Jedná se například o přenesení části agendy vymezené zákonem na jiné orgány, a to buď na orgány veřejné správy, nebo na soukromé subjekty jako například na mediátory či rozhodce. Dalším z navrhovaných způsobů řešení je posílení administrativního aparátu a dalšího soudního personálu a zároveň přesná klasifikace činností tohoto pomocného personálu. Další úvaha vychází z inspirace v evropských úpravách především v oblasti odvolání a rozšíření povinného právního zastoupení například na všechny typy řízení vyjma bagatelních sporů.
Pohledávky po lhůtě splatnosti v daňové evidenci a v účetnictví
Svobodová, Barbora ; Müllerová, Libuše (vedoucí práce) ; Janhubová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl popis a prozkoumání možností daňových poplatníků, jak se vypořádat s pohledávkami po lhůtě splatnosti, a zároveň se věnuje míře daňové uznatelnosti těchto úprav. V úvodní části se věnuje obecně pojmu pohledávka, možnostmi vypořádání pohledávky a předcházení uplynutí jejich splatnosti. A dále se ve své podstatě práce zabývá úpravami hospodářského výsledku na základ daně s omezením na úpravy, které jsou spojeny s pohledávkami po lhůtě splatnosti. Snahou je upozornit na to, že neuhrazené pohledávky s sebou přináší nejen finanční ztrátu ze svého neuhrazení, ale zároveň daňové břemeno. Tato práce je také návodem, jak se tohoto břemene zbavit, i když třeba jen částečně. Práce nejen popisuje možnosti daňové optimalizace, ale také naráží na komplikovanější oblasti, které jsou stále předmětem rozporů kvůli existenci více možných způsobů zaúčtováni. V závěru je práce obohacena také případy z praktického života daňových poplatníků, kteří se neřídili stanovenými předpisy. Jedná se o kasační stížnosti související s pohledávkami, které byly řešeny nejvyšším správním soudem v minulých letech.
Návrh systému řízení stížností pro finanční instituci
Fryšová, Pavla ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hrudková, Andrea (oponent)
Proč si stěžují naši zákazníci? Zajímavá otázka, že? Jenže není. Je vcelku zbytečná. Proč? Protože tato otázka požaduje vysvětlení následku, tedy něčeho, co se již stalo a nelze to zvrátit. Podobná otázka by mohla znít: Co mám dělat, když se mi rozlije mléko? Z toho vyplývá, že zabývat se následky je zbytečné. Proto musíme jít dál a trochu hlouběji, abychom zjistili skutečnou příčinu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.